Правова безпека бізнесу в Україні

Непрогнозовані ризики та наслідки в транспортно-експедиторській діяльності

Наталя Гудкова,

адвокат

Які саме непрогнозовані ризики існують в транспортно-експедиторській діяльності?

В першій частині ви дізнаєтесь про можливі ризики, викликані впровадженням державою нормативних актів, здебільшого направлених на посилення правоохоронних функцій держави.

Ми поговоримо про такі проекти як було впроваджений пілотний проекту в митних органах «Єдине вікно» та експериментальне залучення в червні 2018 року органів національної поліції до боротьби та протидії порушенням митних правил в порядку реалізації положень постанови КМУ №479.

Визначимось з тим, які державні проекти є успішними для ринку, а які спричинили та продовжують спричиняти негативний вплив. Перейдемо до обговорення наслідків та шляхів уникнення та мінімізації витрат експедиторських компаній від можливих негативних наслідків.

Форум і є одним із інструментів для обговорення та вирішення зазначених питань.

Не менш важливим фактором у діяльності логістичних компаній є недобросовісність клієнта, що може містити певні ризики під час організації вантажних перевезень.

На перший погляд все зрозуміло: положення закону та відповідні умови договору, за якими клієнт зобов’язаний надати повну, точну та достовірну інформацію про вантаж є раціональним вирішенням цього питання.

Однак трапляються випадки, коли клієнт, в силу необізнаності чи власної недобросовісності, допускає надання експедитору невірної інформації, що призводить до небажаних наслідків для експедитора.

Ми розглянемо випадки, коли за ініціативою правоохоронних органів суд накладав арешт на майно, яке разом із контейнером, який перебував у володінні експедитора вилучались на невизначений строк. Наслідки: порушення зобов’язань, штрафи, демередж, зберігання, інші додаткові витрати та наш досвід.

Виконання ухвали суду про арешт майна не є форс – мажором, тож відповідальності не уникнути. Питання: як захисти компанію від таких наслідків?

Захист компанії при проведенні слідчих дій

Микола Стоянов,

адвокат

У вересні 2017 року відбувся «діалог влади та бізнесу», який дуже точно відобразив очікування бізнесу: “Маски-шоу стоп!” – тепер так ЗМІ називають практично кожні зміни в законодавстві в частині розширення прав підприємств, які зазнали проведення слідчих дій у вигляді обшуку.
Новий законопроект Міністерства юстиції України №8490, ухвалений Верховною Радою 18 вересня цього року, покликаний продовжити позитивну тенденцію розширення прав учасників кримінального судочинства під час проведення слідчих дій.

В той же час, необізнаність та некомпетентна поведінка під час проведення слідчих дій надає можливість слідчим та прокурорам зловживати своїми процесуальними правами, що призводить до негативних наслідків як для діяльності підприємства, так і для його працівників, зокрема, керівника та головного бухгалтера.

Дотримання працівниками певного порядку дій як до так і під час обшуку є запорукою недопущення зловживань з боку правоохоронних органів та забезпечить захист інтересів компанії від негативних наслідків проведення слідчих дій.

В цьому блоці ми розповімо які превентивні заходи потрібно здійснити для підготовки до проведення слідчих дій, які документи необхідно вимагати від правоохоронних органів на етапі початку проведення слідчих дій, наприклад, у разі, якщо експедитор приймає участі у обшуку та вилученні товарів, тощо.

Надамо рекомендації з поведінки працівників компанії при спілкуванні зі слідчими, що необхідно знати, а також розглянемо випадки, коли слідчий має право обшукати працівника компанії. На завершення доповіді наведемо існуючу практику повернення майна, вилученого під час обшуку за умови дотримання працівниками компаній порядку дій під час обшуку та інші цікаві питання.

Всі грані договору страхування відповідальності учасників логістичного ринку

Олексій Панін,

ТОВ «Пандітранс» TT CLUB

Враховуючи специфіку логістичного ринку, чи не найважливішим є питання страхування відповідальності та управління ризиками компаній, які надають послуги з організації перевезень вантажів.

Під час оцінки ступеня страхових ризиків експедиторам важливо розмежувати грані відповідальності учасників логістичного ринку, розуміти які ризики має застрахувати фактичний перевізник, а які власник вантажу. Аналіз страхових відносин дозволить обрати економічно вигідний підхід до страхування своєї відповідальності та не дозволить звалити тягар страхування тільки на одного учасника організації перевезення.

Актуальним залишається питання визначення різниці між страхуванням відповідальності експедитора та страхуванням вантажу. Наведемо переваги та недоліки щодо цих видів страхування.

Також розповімо як «змусити» працювати страховий поліс, не потрапити в пастку недобросовісних страховиків та розглянемо типові помилки працівників логістичних компаній при узгодженні умов договору страхування своєї відповідальності та полісів страхування вантажу.

Згадаємо про найцікавіші кейси та запропонуємо практичні рекомендації щодо вирішення спірних питань під час переговорів з представниками страхових компаній.